Wat wij voor makers doen: succesverhalen!

Wij laten zien wat Nederland in huis heeft aan lokale, duurzame producten. Wij vertellen de verhalen van de makers en laten hun producten zien. Niet alleen via ons keurmerk bieden we exposure, ook doen we dit via onze eigen kanalen en samenwerkingen met waardevolle (media)partners. Daarnaast hebben we een waardevol netwerk van makers, partners en sponsors. Uit wat wij bieden ontstaan de leukste samenwerkingen! Wat er zoal gebeurt? Hierbij een aantal leuke voorbeelden!

EXPOSURE


Keurmerk

Door ons keurmerk te gebruiken op hun producten en in hun communicatie-uitingen, laten onze makers zien dat hun producten lokaal en duurzaam zijn gemaakt. Zo kunnen consumenten snel zien dat ze te maken hebben met een betrouwbaar bedrijf en kwalitatief goede producten van eigen bodem!

Inspirerende video’s
Wij creëren graag inspirerende video’s om te laten zien wat ons land te bieden heeft aan lokale, duurzame producten en hun makers. In elke video’s is er een gezamenlijke hoofdrol voor meerdere maakbedrijven. Op deze manier kunnen we de kosten laag houden, maar krijgen de makers allemaal zichtbaarheid, is er een mooi verhaal om te vertellen én kunnen ze gebruik maken van elkaars netwerk bij het delen van de video’s. Een mooi voorbeeld van ‘samen staan we sterk!’. Bekijk hier en hier onze meest recente video’s.

Zichtbaarheid op abri’s
Omdat het iedere keer weer zo’n succes blijkt, zijn onze Amsterdam Made & Locally Made abri’s inmiddels een vast onderdeel van onze exposure geworden. Op een laagdrempelige manier krijgen de makers zo mooie exposure voor hun producten! Het geschatte bereik per abri is zo’n 2,9 miljoen! Hier kun je een aantal abri’s bekijken.

Metershoge zuil
In het voorjaar van 2024 was onze metershoge Amsterdam Made & Locally Made zuil zichtbaar aan de Stadhouderskade in Amsterdam, vlak bij het Rijksmuseum. In samenwerking met 13 prachtige merken lieten we zien wat er allemaal duurzaam en lokaal in Nederland wordt gemaakt.

Samenwerkingen mediapartners
Door goede samenwerkingen met onze mediapartners kunnen wij voor mooie deals advertenties inkopen, waardoor onze aangesloten makers tegen een laag tarief zichtbaarheid krijgen in de media. Van leuke artikelen in UITMAG.NL, FONK, Indebuurt en WendyOnline tot advertenties in Holland Herald, PS van de Week (Parool) en Mokum Magazine. Voor komend jaar hebben we een nauwe samenwerking opgezet met NU.nl. Benieuwd naar onze media-exposure? Klik hier!

Gespot in de media
Door de content die wij zelf verspreiden via onze eigen kanalen, vallen onze makers op bij journalisten. Zo werd Curcumama in een van onze nieuwsbrieven gespot door LINDA en kreeg een mooi plekje in LINDA. Loves magazine!

Quote van maker Angela – Food for Skin
“Amsterdam Made heeft onze upcycled skincare producten zichtbaar gemaakt bij een groter publiek. Door het samenwerken met andere Amsterdam Made merken, was het mogelijk om abri’s in te kopen, iets wat wij alleen niet konden doen! Mooi voorbeeld hoe je samen impact kunt maken!”

VERKOOP

Hoewel onze focus op exposure ligt, laten we een mooie kans om onze makers te helpen bij directe verkoop natuurlijk niet liggen!

Samenwerking VHC Jongens
Wij hebben een goede samenwerking opgezet met VHC Jongens. Producten van onze makers die interessant zijn voor deze partijen, kunnen worden opgenomen in het assortiment.

Amsterdam 750 jaar
Amsterdam bestaat 750 jaar en dat viert de stad groots en feestelijk, een jaar lang! Voor de viering van de stad is een speciaal ‘Amsterdam 750 jaar’-assortiment samengesteld met 12 uiteenlopende producten van onze aangesloten makers. Het assortiment wordt eind oktober gelanceerd en zal een jaar lang beschikbaar zijn.

SAMENWERKINGEN ONDERLING

Inmiddels zijn er zo’n 200 makers, partners en sponsors bij ons aangesloten. Wij stimuleren dat ze elkaar onderling opzoeken; hieronder een kleine greep uit wat mooie samenwerkingen die daardoor zijn opgezet:

Zeepmerk Nature Bar maakte samen met juicemerk Juicety de Love Bomb Body Bar, een heerlijke zeep bar met de pulp van het sapje Lovebomb erin verwerkt.

Ore Design werkt samen met Kesbeke om leuke content te creëren.

Kaarsen van Torens ging een rebranding traject aan met onze partner THE BRND SHOP.

Onze partner Margriet Meijer nodigt voor haar podcast ‘Gouwe Klauwe’ regelmatig een Amsterdam Made & Locally Made maker als gast uit.

Onze sponsors werken samen en doen mee aan onze sponsorcampagne en maken het daardoor mogelijk dat kleinere of startende makers óók zichtbaarheid kunnen krijgen via Amsterdam Made & Locally Made!

Onze partners organiseren regelmatig gratis kennissessies voor makers, bijvoorbeeld over branding, merkenrecht of hoe je een B Corp kunt worden.

Ben jij een lokale maker en wil je ook onderdeel worden van Amsterdam Made of Locally Made en hulp krijgen op verschillende manieren? Hier vind je meer informatie!