Klepper en Klepper is één van de sponsors van Amsterdam Made en helpt daarmee de kleinere makers uit de regio, die nu staan waar Klepper & Klepper ooit begon.
“Wij vinden het belangrijk dat lokale producten met een verhaal de kans krijgen om gezien en gehoord te worden. Vaak zit er meer ambacht, liefde of kwaliteit in dan bij de jongens met grote budgetten.”
1990: Klepper Sr. start met zijn snoepkraam op de markt van Alkmaar. Hij start met 50 soorten drop: zoete drop, zoute drop en snoep van alle merken in Nederland. Wanneer Klepper Sr. 25 jaar op de markt staat, ontwikkelt hij samen met Klepper Jr. een jubileumdropje. Door stom toeval blijkt het dropje geen gluten en ook geen gelatine te bevatten. Klepper & Klepper kijken elkaar aan: dit is niet de lekkerste drop ooit, dit is de beste drop ooit.
Mensen komen van heinde en verre voor De Beste Drop Ooit. Klepper & Klepper besluiten daarom dat De Beste Drop Ooit een grotere markt verdient dan de markt van Alkmaar. En dat blijkt een succes. Sinds 2017 is de drop landelijk verkrijgbaar bij de betere speciaalzaken en zelfs buiten de landsgrenzen.
De beste tips voor startende makers van Huub Klepper: “Begin, let op de kleintjes, denk groot in mogelijkheden en ga ervoor. Doen is belangrijker dan (over)denken.”
Hét motto van Klepper en Klepper: “Kwaliteit wint altijd.”